Att tänka på inför och efter ett pass i MediYoga

Att tänka på inför och efter ett pass i MediYoga


Inför ett pass i MediYoga:

 

✨Ha på dig mjuka och bekväma kläder.

 

✨Var helst barfota.

 

✨Låt det gå ett par timmar mellan intag av mat och yogapasset. Yogar du på morgonen, vänta gärna med frukosten till efter passet. Yogar du på kvällen, ät minst två timmar före passet.

 

✨Yoga ska aldrig göra ont! Fysisk smärta ska inte uppstå i samband med eller efter yogapasset. Däremot kan träningen upplevas som påfrestande, svettig och uthållighetskrävande. Lyssna alltid på din kropp! Gör övningarna mjukt och kontrollerat. Om en övning gör ont kan du prova att göra övningen mindre och mjukare.

 

✨Vid intag av receptbelagd medicin bör du tala med din läkare och yogalärare innan du börjar öva yoga.

 

✨Vid intag av alkohol eller droger bör yoga ej utföras.

 

✨Vid menstruation bör du tala med din yogalärare innan passet så får du särskilda instruktioner med modifikationer i vissa övningar. Vid menstruation är det viktigt att ta det extra lugnt med yogan.

 

✨Vid graviditet bör du tala med din yogalärare innan passet så får du särskilda instruktioner med modifikationer i vissa övningar. Håll kontakt med bebisen i magen under hela passet.

 

 

 

 

 

Efter ett pass i MediYoga:

 

✨Ta det lugnt och vila en stund efter passet.

 

✨Drick vatten.

 

✨Yogar du på morgonen så se till att mjukstarta dagen igen.

Uppsala


info@mediyogabycaroline.se